Objawy zwyrodnienia stawu kolanowego

Zwyrodnienie stawu kolanowego to schorzenie, które może w znacznym stopniu przyczynić się do obniżenia komfortu życia. Jest to także przypadłość, która jeśli nie wdroży się odpowiedniego leczenia, często prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Co warto wiedzieć o zwyrodnieniu stawu kolanowego? Kto najczęściej boryka się z tym schorzeniem oraz jakie są jego najczęstsze objawy?

Zwyrodnienie stawu kolanowego to choroba prowadząca do zniszczenia chrząstki stawowej. Najczęściej z tą przypadłością borykają się osoby starsze, po sześćdziesiątym, siedemdziesiątym roku życia. Z drugiej strony zwyrodnienie stawu kolanowego może wystąpić także u osób chorujących na otyłość, RZS, cukrzycę lub prowadzących siedzący tryb życia. Często jest to także schorzenie o charakterze dziedzicznym. Warto wiedzieć, że nieleczone zwyrodnienie stawu kolanowego może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych – problemów z poruszaniem się i wykonywaniem codziennych czynności, a w skrajnych przypadkach – nawet do niepełnosprawności. Dlatego konieczna jest wizyta w gabinecie ortopedycznym, a lekarz wdroży odpowiednie, indywidualnie dopasowane leczenie.

Jakie objawy pojawiają się najczęściej w przypadku zwyrodnienia stawu kolanowego?

Na początku mogą nie pojawiać się żadne dolegliwości. Z czasem może wystąpić intensywny ból w okolicach stawu kolanowego, który nasila się w trakcie poruszania. Kolejnym, charakterystycznym objawem jest opuchnięcie, sztywność oraz zniekształcenie kolan. Leczenie zwyrodnienia stawów opiera się na podawaniu odpowiednich leków oraz rehabilitacji, a w niektórych przypadkach konieczne jest przeprowadzenie operacji.